Oraz oczywiście nasz poradnik.
bhp w firmie
Tym razem temat nieco inny niż poprzednio. Aczkolwiek wszystko kręci się wokół jednego.
Obsługa firmy w kwestii bezpieczeństwa i higieny pracy wiąże się z wykonywaniem wielu obowiązków. Jednym z aspektów tego zagadnienia jest opracowywanie instrukcji bhp. Instrukcje takie są wymagane praktycznie na każdym stanowisku pracy. Warto to zadanie powierzyć profesjonalnej firmie. Odniosę się jeszcze do innej rzeczy.
Outsourcing polega na przeniesieniu części zadań z naszej firmy na firmę zewnętrzną. Często spotykanym wykorzystaniem tego rodzaju kompleksowych usług jest księgowość czy też BHP. Podobnie wygląda kwestia sprawy, którą zaraz poruszę.
Kwestie bhp w firmie to nie tylko szkolenia pracowników ale także wiele kwestii związanych ze służbą bhp. Tak więc nawet jeśli zlecisz szkolenie pracowników zewnętrznej firmie to musisz zadbać o wiele aspektów. Tak więc warto pozbyć się całego bhp i zlecić wszystko zewnętrznej firmie. Natomiast z innej strony na to patrząc.
W każdej pracy zanim się podejmie prace konieczne będzie zapoznanie się ze miejscem pracy. Oprócz tego potrzebne jest odbycie instruktażu BHP - jest to szkolenie wstępne. I o ile na ogół pracodawca przyjmując nowego pracownika i tak musi go zapoznać ze szczegółami pracy w jego firmie to o ile pracownik wcześniej pracował w tym samym zawodzie to nie musi odbywać wstępnego szkolenia bhp. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.
w zakresie BHP
W kwestii Obsługa bhp zamieszczałem już kiedyś kilka notek. Tym razem wracając do tego właśnie tematu chcę poruszyć inne strony tematu.
Obsługa firmy w kwestii bezpieczeństwa pracy jest związana z wykonywaniem wielu obowiązków. Jednym z aspektów tego zagadnienia jest opracowywanie instrukcji bhp. Instrukcje takie są konieczne praktycznie na każdym stanowisku pracy. Warto to zadanie powierzyć profesjonalnej firmie. Teraz o czymś innym.
Zapewne wielu pracodawców zastanawia się nad tym gdzie wysłać pracowników na kurs w zakresie BHP. Jest wiele firm zajmujących się tą branżą aczkolwiek należało by zwrócić uwagę na to czy posiadają status ośrodka szkoleniowego. Natomiast teraz chcę poruszyć nieco inny temat.
Niektórzy powiadają, że wypadku nie ma do czasu aż się nie wydarzy. Jest w tym dużo prawdy bo w nawet najlepiej zabezpieczonej firmie może coś pójść źle. A jeśli już będzie miał miejsce wypadek to oprócz udzielenia pomocy poszkodowanym - jeśli tacy będą, to trzeba sporządzić dokumentację powypadkową. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.
Chyba nie jeden właściciel firmy zastanawiał się nad tym w jaki sposób oszczędzać czas. Sprawdzonym sposobem na to jest delegowanie części obowiązków do firm zewnętrznych - taka obsługa pozwala na bardziej profesjonalne wykonanie zadań i oszczędność czasu. Wiele korzyści z niewielką cenę. Odniosę się jeszcze do innej kwestii.
Jeśli w firmie dojdzie do wypadku
Miło jest czasem napisać o czymś rozrywkowym ale tym razem znów chcę skupić się na innym temacie.
Prowadzenie firmy jest jedną z bardziej stresujących i czasochłonnych rzeczy. Pisałem już o sposobach oszczędności czasu. Warto też oszczędzić sobie nerwów i oddać innym część swoich obowiązków - warto oddać firmom zewnętrznym np. sprawy BHP czy rachunkowość. Zwłaszcza w małych firmach gdzie nie będzie się tworzyć etatu specjalisty bhp. Oprócz tego chciałbym napisać także o:
Jeśli w firmie dojdzie do wypadku przy pracy to pracodawca ma obowiązek sporządzenia dokumentacji powypadkowej BHP. Jest to dość wymagające zadanie dlatego z pewnością warto w tej sprawie zdać na specjalistów. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.
Obsługa firmy w zakresie bezpieczeństwa pracy jest związana z wykonywaniem wielu czynności. Jednym z aspektów tego zagadnienia jest opracowywanie instrukcji bhp. Instrukcje takie są wymagane praktycznie na każdym stanowisku pracy. Warto to zadanie powierzyć profesjonalnej firmie. Teraz o czymś innym.
Czy warto zajmować się wszystkimi sprawami w swojej firmie? Oczywiście można nieco na tym oszczędzić prowadząc samemu rachunkowość i zajmując się kwestiami BHP. Jednak musisz pamiętać, że nasz czas kosztuje - można go przecież przeznaczyć na pracę w firmie. Warto zastanowić się także nad czymś innym.
Więcej napiszę następnym razem, na dziś mam już dość tego tematu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz